با توجه به این که استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان راه حل مناسبی برای ارتقا کیفیت مدیریت ساختمان می باشد لذا در ادامه به مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان می پردازیم.
مزایای استفاده از نرم افزار ساختمان
- شما می توانید هزینه های ساختمان را تعریف نموده و بر اساس آن شارژ هر یک از واحدها را به طور مجزا برای هر واحد نشان دهید. به علاوه می توانید با مشخص نمودن حساب های مجتمع و ثبت دریافتی ها و پرداختی ها، به مدیریت امور مالی مجتمع مسی بپردازید. طبق قانون تملک آپارتمان ها و آپارتمان نشینی هزینه نگهداری قسمت های مشترک به عهده کلیه ساکنین می باشد که به نسبت قسمت اختصاصی تقسیم بر کل قسمت های اختصاصی است. یعنی فرضاً متراژ آپارتمان شخصی ۱۰۰ متر مربع است و متراژ کل آپارتمان های واحد های دیگر در مجموع ۱۰۰۰ متر مربع است پس این شخص باید یک دهم هزینه نگهداری قسمت های مشترک را بدهد و بقیه واحد ها هم با توجه به متراژ آپارتمان خود بر متراژ کل قسمت های اختصاصی، باید هزینه ها را پرداخت کنند که مصداق بارز هرکه بامش بیش برفش بیشتر است.
- سازماندهی اطلاعات یکی از مزایای مهم نرم افزار مدیریت ساختمان است. به طور مثال اگر مدیر ساختمان یک قبض یا فاکتور را به صورت دستی و نادرست محاسبه کرده باشد، برای ساکنین مشکلاتی ایجاد خواهد شد. حال آنکه نرم افزار مدیریت می تواند به راحتی فاکتور را بیابد و مشکل به وجود آمده را بدون دخالت فرد و تحت نظر سایر ساکنین حل نماید. اطلاعات مالی و تراکنش ها همه در صندوق ساختمان ثبت می گردد.
-
افزایش سرعت انجام محاسبات یکی دیگر از مزایای نرم افزار ساختمان است.ممکن است شما در کنار وظیفه مدیر ساختمانی وظایف ونقش های دیگری نیز داشته باشید و اگر قرار باشد وقت ارزشمند خود را برای محاسبه فاکتورهای متعدد هدر دهید زمان شما برای سایر امور از بین خواهد رفت و از انجام سایر امور بازمی مانید.
- به روز بودن اطلاعات مالی ساختمان از طریق نرم افزار مدیریت ساختمان مقدور می گردد. بهره گیری از نرم افزار و ثبت آنی هزینه های جاری به ازای هر فعالیت در ساختمان اداری یا تجاری، امکان گزارش گیری و آگاهی از روند سود و زیان را در هر زمان فراهم می نماید.
- نرم افزار مدیریت ساختمان محلی برای اعلام اتفاقات مربوط به ساختمان مثل زمان برگزاری جلسه ها یا تعمیر قسمت هایی که نیاز به تعمیر، بازسازی و یا نصب دارند است.
- کاربران به راحتی می توانند نرم افزار مدیریت ساختمان را نصب و از منبع اطلاعاتی مطمئن و قدرتمند استفاده کنند.
- شارژ بین واحدها را می توان بر اساس تعداد افراد، متراژ، تعداد واحدها، ضرایب دلخواه به تفکیک مالک و مستاجر تقسیم کرد.
- گزارش مالی، صورت وضعیت مالی ماهیانه و سالیانه، گردش ریز حساب را با مشخصه های مالک و مستاجر را می توان فراهم نمود.
- ضریب شارژ را می توان برای هر واحد تجاری، اداری و مسی محاسبه نمود.
- تعریف هزینه ها و درآمدهای دلخواه و همچنین تهیه گزارش امکان پذیر می باشد.
در پایان
استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان به تمامی مدیرانی که هدف آن ها ارتقا کیفیت مدیریت ساختمان می باشد، توصیه می گردد. ایجاد فرهنگ استفاده از این اپلیکیشن بین ساکنین نیز از جمله وظایف مدیران می باشد.
درباره این سایت